17/09/2021

Cyberpunk 2077, anàlisi en PS4 i Xbox One: l’altra cara de Night City

3 minutos de lectura

Analitzem la versió de PS4 i Xbox One de Cyberpunk 2077. Night City no mostra la mateixa cara que a la resta de plataformes. Falta treball.

El tancament de la generació que ens ha acompanyat des de 2013 no l’ha marcat l’arribada de PS5 i Xbox Sèries X | S: ho ha fet Cyberpunk 2077. El megaprojecte de CD Projekt XARXA ha estat un company silenciós al llarg d’aquests 7 anys . Sempre hi era, present en segona fila, sobrevolant unes plataformes on es van dipositar les expectatives més altes. La gira promocional no va ser precisament curta. Keanu Reeves encapçalava el que prometia ser una arribada brillant. En tots aquests anys no hem vist cap imatge que correspongués a una versió en desenvolupament de PlayStation i Xbox. Els dubtes estaven sobre la taula.

Cyberpunk 2077 va creuar la línia de meta el passat 5 d’octubre. Qualsevol videojoc posa punt i final al seu desenvolupament quan entra en fase gold. Aquesta versió 1.0 en cada còpia física es convertia en el punt d’entrada per a un públic potencial superior als 100 milions. Després de les seves múltiples retards, pràcticament quedava un mes per rebre-ho el 19 de novembre. Tot es va enfonsar a escasses setmanes: es tornava a canviar de data. Aquesta vegada l’estudi va apuntar directe als models bàsics. “El joc està llest en PC i funciona genial a la nova generació de consoles, podrien llançar-se en data en aquestes plataformes. No obstant això, tot i que el joc ha estat certificat en l’actual generació tant per part de Sony com de Microsoft, algunes optimitzacions finals en un joc tan massiu i complex requereixen una mica de temps addicional “, comentava Adam Kicinski, un dels consellers delegats de CD Projekt XARXA. “Pot ser que soni irreal quan algú diu que 21 dies poden marcar alguna diferència en un joc tan massiu i complex, però realment ho fa”.

Cyberpunk 2077 nota ps4 xbox one port análisis

Pel camí vam poder veure (per fi) com lluïa en consoles. Night Wire Special va ser el marc triat un 17 de novembre per mostrar les versions de Xbox One X i Xbox Sèries X. En el metratge ja deixava entreveure alguns problemes de rendiment en la primera, mentre que la nova generació semblava córrer sense problemes. La companyia ometia la versió bàsica per cap raó concreta. La vida seguia. Una setmana després feien el mateix a PlayStation 4 Pro i PlayStation 5, aquesta vegada sense la parafarnalia de la retransmissió. De nou, es ometia el model base; tornava a generar-se el fantasma de sempre.

Cyberpunk 2077 nota ps4 xbox one port análisis

I és que Cyberpunk 2077 és un joc completament diferent si posem cara a cara a la versió de PC amb la de consola. És la nit i el dia en una Night City que s’erigeix ​​com la protagonista indiscutible de tota la teva estada a ell. La cara que mostra en PS4 i Xbox One és d’un estat indigne, com deia el nostre coordinador editorial, Salvador Fernàndez, en una de les columnes d’opinió de l’portal. D’aquestes 8 milions de còpies reservades entre format físic i digital, s’inclouen a aquells usuaris de consoles que van dipositar la seva confiança en el treball que porten realitzant tots aquests anys. Confiança trencada una vegada descobries el que havia després del menú d’edició.

La ciutat sense límits que retratava Fransico Alberto Serrano en la seva anàlisi està al teu abast en ordinador. I també ho està, naturalment, en consola. El problema és que en aquestes no mostra el herculi treball per capturar la megaurbs californiana. És més, l’usuari és el que ha de fer l’esforç d’invertir 40, 50 o 100 hores en una experiència plena de problemes tècnics. Problemes que denoten el que és evident: Cyberpunk 2077 es queda gran per al maquinari amb data de 2013. L’anàlisi s’ha fet en base a l’actualització 1.04.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *